Hipospadias (Peygamber Sünneti ) Nedir?
Yeni doğan erkek çocuklarda görülen doğumsal bir hastalık olarak hipospadias hastalığı öne çıkıyor. Normalde peniste idrar kanalı ile penis ucu aynı noktada birleşir. Yani idrar kanalı penis ucuna kadar ulaşır. Bu sayede çocuklar idrarını rahat bir şekilde ve sorunsuz yapabilmektedir. Hipospadias hastalığı yaşayan çocuklarda ise idrar kanalı penis başı ucuna kadar yetişmez. O yüzden idrar kanalının sonlandığı nokta ile penis ucu arasında herhangi bir bağlantı bulunmaz. Bu durum ciddi noktaları ulaştığı takdirde idrar kanalı daha geride olabilir. Fakat bu hastalık daha çok penis başı ucuna yakın bir noktada oluşan hastalık şeklinde ortaya çıkar.

Hipospadias  (Peygamber Sünneti )Belirtileri Nelerdir? Belli başlı bazı hususlara dikkat etmek suretiyle hipospadias hastalığı anlaşılabilmektedir. - İdrar kanalı (üretra) penisin alt yüzü ile beraber daha geride bulunması - Penis başının yassılaşma durumu  Sünnet derisinin penis başının alt kısmında oluşmama sorunu - Ereksiyon söz konusu olduğunda penis başının aşağı doğru kıvrılması - Bu sorunu yaşayan çocukların karşıya doğru işeyememesi ve ayaklarına doğru yapmaları  İdrar kanalı çok geride olan kişilerde zamanında tedavi edilmezse yetişkinlik döneminde cinsel sorunların ortaya çıkması. Bu gibi belirtilerin bazıları söz konusu olduğu zaman Op. Dr. Ahmet Beyazıt Kılıç’ın  kontrolü altında tetkikler yapılarak teşhisin ortaya çıkarılması gerekir. Bu sayede gerekli tedavi yöntemleri ele alınmak suretiyle, erken vakitte yapılacak müdahale ile sorun ortadan tam bir şekilde kaldırılabilir.

Hipospadias (Peygamber Sünneti) Tedavi Yöntemleri Nelerdir  ?

Hipospadias hastalığının en önemli tedavisi cerrahi müdahaledir. Operasyon esnasında penis başının aşağı doğru kıvrılmasına sebep olan, ‘kordi’ adıyla bilinen fibrotik bant temizlenir. Bu sayede idrar yapılmak istendiği zaman penis aşağı doğru kıvrılmaz ve düzgün bir şekilde yapılabilir. Özellikle yapılan cerrahi müdahale ile idrar kanalının eksik kaldığı kısma müdahale edilir ve bu bölgedeki eksiklik giderilir. Böylece yeni idrar kanalı oluşturulur ve aynı zamanda yassılaşmış penis başı düzeltilir. Bu sayede hem fonksiyonel hem de estetik açıdan işlevsel hale gelecek bir noktaya ulaştırılır. Bu konuda pek çok farklı teknik uygulanması gerektiği için, değişik uzmanlık alanlarına sahip doktorlar operasyonda yer alır.

Hipospadias (Peygamber Sünneti) Hastalığı İçin Cerrahi Müdahale Sonrası Sonuçlar Hipospadias hastalığı yaşayan erkek çocukları için cerrahi müdahale sonrası hem estetik hem fonksiyonel açıdan olumlu neticeler ortaya çıkar. Genel olarak bu hastalığı taşıyan çocukların %90’ı Op. Dr. Ahmet Beyazıt Kılıç tarafından yapılacak  olan operasyonel müdahale ile normal yaşantısına döner. Ancak mutlaka bu konuda uzman kişilerin süreci başından sonuna kadar yönetmesi büyük bir öneme sahiptir. Ehli olmayan ve tecrübesi bulunmayan kişilerin müdahalesi neticesinde komplikasyonlar meydana gelebilir.
Op.Dr. Ahmet Beyazıt Kılıç bu zamana kadar ortalama 800 kadar yeni doğan başta olmak üzere hipospadias  [peygamber sünneti) ameliyatı yapmıştır.

Hipospadias görsel.gif